İskenderun

Hatay gezimiz için Hatay’a, mecburen otobüs yolculuğu ile ulaşmak durumunda kaldık. Mademki Hatay’a otobüs ile gideceğiz ve mademki İskenderun üzerinden gideceğiz, bir mini İskenderun turu yapmasak olmazdı…

İskenderun ya da Alexandreia ve limanı, konumu itibariyle tarih boyunca Türkiye’nin, Orta Doğu’nun ve Dünya’nın en önemli limanlarından biri olmuş. Ancak körfezin dalgalı suları nedeniyle “Cana gelecek mala gelsin” denmiş, artık sadece yük taşımacılığı yapılıyormuş.

Otogara varıyoruz ve ilk iş olarak birkaç saatliğine eşyalarımızı bırakacak bir emanetçi bulmak oluyor. Gelmeden okuduğumuza göre belediye, güzel bir bekleme salonu ve emanet odası yaptırmış. Ancak emanet işini 5TL karşılığında, bekleme salonunun hemen bitişiğindeki büfe üstlenmiş. Yine de işimizi görüyor.

Vaktimiz kısıtlı ve yol yorgunuyuz, çok kısa bir mesafe olmasına rağmen yürümeyip otogarın hemen önünden geçen Sahil tarafına giden dolmuşlara atlıyoruz. Bir kişi 2TL. Ayrıca belirtmek gerekir ki Hatay’da ulaşım ağını çok başarılı bulduk; her yere kolayca toplu taşıma bulabiliyorsunuz. En azından biz gitmek istediğimiz yerler için bulabildik.

İlk önce Hatay Mutfağı sabırsızlığımızı dindiriyoruz ve yemek işimizi hallediyoruz. Bu kısacık süre için ne yiyeceğimizi seçmek oldukça güç oldu. Heves edip de gidemediğimiz o kadar yer aklımızda kaldı.

İskenderun’da ne yedik? yazımıza göz atabilirsiniz.

Yemeğimizi yedikten sonra, Belediye’den Deniz Müzesi‘ne doğru ara sokaklardan yürüyoruz. Tertemiz, modern, Avrupai sokaklarla karşılaşıyoruz. Sokaklar ve gençler cıvıl cıvıl, özgürce yürüyorlar. Bu kısa yürüyüş bizi gerçekten çok mutlu etti. Tabi karşılaştığımız lezzet duraklarını es geçmek de bir o kadar mutsuz etti.

İskenderun
İskenderun Denizcilik Parkı

İskenderun Deniz Müzesi

Türkiye’nin üçüncü deniz müzesi, İskenderun’un da tek müzesi. Bina, önce malikane olarak inşa edilmiş, daha sonra ise Deniz Kuvvetleri tarafından satın alınarak karargah olarak kullanılmış. Son olarak da müze haline getirilmiş.

İskenderun’dan yolu geçen herkesin uğraması gereken bir müze. Türk, Osmanlı Denizciliği ve Hatay tarihine yönelik eserler barındırıyor. Yöre halkından ve yörenin önde gelen isimlerinden temin edilen parçalar, Hatay devleti dönemine ait gazeteler, Türk denizcilerin büstleri ilgi çekiyor. Alt katta resim sergileri, resim ve model gemi atölyeleri yer alıyor.

Müze görevlisi Erol Abi ise çok cana yakın bir insan. Sorularınızı samimiyetle yanıtlıyor, İskenderun’u anlatıyor. Bize çay bile ısmarladı. Müzenin hediyelik eşya bölümünde de buranın askeriyeye ait olması nedeniyle çok uygun fiyatlara ürünler var. Ufak tefek şeyler satın alabilirsiniz.

Müzeye giriş 7,50TL, öğrencilere ücretsiz. Müze Kart geçmiyor.

İskenderun Deniz Müzesi

Yarık Kaya Efsanesi

Sahilde, kafanızı kaldırdığınızda Nur Dağları‘nı göreceksiniz ve ortasında kocaman bir yarık. İşte Yarık Kaya. Efsaneye göre dağı Hz. Ali, kılıcı Zülfikar’ı yere vurarak yarmıştır.

İskenderun’un meşhur rüzgarının da Yarık Kaya’dan geldiği söyleniyor. Bu rüzgar öylesine kuvvetliymiş ki, arabaları, kamyonları devirirmiş. Rüzgara kapılan hayvanlar, hatta insanlar olurmuş. Yıkılan binalar, uçan çatılar, devrilen ağaçlar… Ancak Erol Abi, bu rüzgarın yine kuvvetli olduğunu, ama onun çocukluğundaki gibi kuvvetinin kalmadığını söylüyor. Yapılan binaların çokluğundan şikayet ediyor.

Sahile çıktığımızda, Yarık Kaya bize de bir hoşgeldin ediyor, bize de görkeminden hafif bir esinti yaşatıyor.

Yarık Kaya İskenderun
Yarık Kaya

Otogara doğru dolmuşa binmek üzere sahilde ufak bir yürüyüş yapıyoruz. Cıvıl cıvıl kafeler, parklar… Artık Hatay’a doğru yola koyulma vakti. Biz İskenderun’u çok sevdik. Çok modern ve huzurlu bir yer olduğunu düşündük, umarız yolumuz İskenderun’a bir daha düşer.

İskenderun’da ne yedik? yazımıza göz atabilirsiniz.

* Yazının ana görselini daha çok yakıştırıp wikipedia’dan aldık…
(Visited 226 times, 1 visits today)