Antep’te ne yedik?

Antep ’e gelir gelmez yemek koşuşturmacamız başlıyor. Her yerden lezzet kokuları yükseliyor.

İmam Çağdaş

Antep ’teki en meşhur restoranlardan biri, kalenin arkasında kalıyor. Gittiğimizde hemen yer bulamadık, çok kalabalıktı. Sonunda yer bulabiliyoruz, hemen siparişimiz alınıyor. Altı ezmeli ve alinazik sipariş ediyoruz. Birini kıyma ile birini kuşbaşı ile söylüyoruz. İkisinde de bu seçenekler var. Tercihi garsona bırakıyoruz. Yanında da gavurdağı söylüyoruz, birer kase de ayran.

Çok geçmeden siparişlerimiz geliyor. Alinazik kuşbaşı ile, altı ezmeli ise kıyma ile geliyor. Kıyma denilen normal satır kıymasından kebap aslında, kıyma diyorlar Antep ’te. Altı ezmeli, tamamen domatesten, içinde hiç baharat yok. Biraz ince kıyılmış yeşil biber serpiştirilmiş. Kıyma ile çok yakışıyor. Hafif bir tat ortaya çıkmış. Kıyması da çok lezzetliydi, baharatı yok denilecek kadar az. Alinazik, alanazik yada alenazik de deniliyor, patlıcan ezmesi, yoğurt ve sarımsaktan yapılıyor ve en son üzerine kızgın yağ dökülüyor. Burada da sarımsak çok bol kullanılmış. Bu kadar fazla sarımsak hiç bu kadar hoşuma gitmemişti. Çok lezzetliydi.

İmam Çağdaş’ın tatlıları da çok tercih ediliyor, zira girişte sizi kocaman bir tatlı tezgahı karşılıyor, ancak biz denemedik.

Bu yemek için 58TL ödedik. Porsiyonlar yeteri kadar doyurucu.

Alinazik - Antep
Alinazik
Altı ezmeli - Antep
Altı ezmeli

Hacı Titizoğulları Lokantası

Beyran; Antep ’e özgü, kelle paça’yı çok andıran, en az onun kadar lezzetli bir çorba, yemek. Kasenin dibine kuyruk yağı sıvanıyor, haşlanmış pirinç ekleniyor ve kuzu eti serpiliyor, et suyu ile harlanmak üzere ocağa alınıyor ve pul biber koyularak kaynatılıyor ve bakır kasede servis ediliyor. Çok sevdiğim bir çorba oldu. Burası eski bir lokanta, Şehitler Caddesi’nde bulunuyor ve kebap çeşitleri de var. Fiyatları bize biraz yüksek geldi.

Bir kase Beyran için 12TL ödedik. Porsiyon yeteri kadar doyurucu.

Beyran - Antep
Beyran

Gaziantep Gezi Notları yazımıza göz atabilirsiniz.

Baklavacı Ağamoğlu

Ağamoğlu, Nacar Çarşısı Caddesi üzerinde, Bakırcılar Çarşısı yakınında, Zincirli Bedesten’in karşısında yer alıyor. Akşam saati gitmemize rağmen birsürü çocuk karşılıyor ve içeride de bu çocuklar servis yapıyor. Kardeş ve kuzen olduklarını düşünüyorum. Aile işletmesi, işin en başından yetiştiriliyorlar belliki. Kültürün bir şekilde sürmesi gerkiyor sonuçta. Kibarlıkları ve servisleri en üst düzey, başlarında da abileri duruyor. Bir yandan ertesi güne hazırlanmak için yerlere paspas atıyorlar. Dört bir koldan çalışıyorlar kısacası. Dükkan eski Fransız kafelerine benziyor, çok sevimli.

Hemen siparişimiz alınıyor, aklımızda baklavadan önce katmer olduğu için katmer sölüyoruz bir porsiyon. Çay burada da yok. Katmerimiz bir an önce geliyor. Yanında da birer küçük bardak süt ikram ediliyor. Katmer yemyeşil, fıstığı yeteri kadar bol. Hamur o kadar inceki içinde ne var ne yok görünüyor. Parça parça kaymak var. Gözümüze kocaman geliyor katmer, bunu nasıl yiyeceğiz diye düşünürken parçayı çatalınızın ucuna aldığınızda çatalın ucunda birşey olduğunu hissetmiyorsunuz bile. Çok hafif bir tatlı. Katmeri özel olarak pazar günleri kahvaltıda yiyormuş Antepliler. Muhteşem bir lezzet olduğunu söylesek abartı olmaz.

Bu yemek için 15TL ödedik. Porsiyon yeteri kadar doyurucu.

Katmer - Antep
Katmer

Kebapçı Halil Usta

Halil Usta Antep ’in en meşhur kebapçılarından biri. İlk önce şansımızı cumartesi akşamüstü deniyoruz, kapanmış. Hergün erken kapatıyormuş. Pazar günleri ise gün boyu kapalıymış. Biz de Metro Market’in oradaki şubesine gidiyoruz. İlgi alaka hemen gösteriliyor. Salatalarımız geliyor, Halil Usta’nın salatası da çok özel; hemen siparişimiz alınıyor. Karışık tadım tabağı ve üzerine de küşleme öneriyorlar. Kabul ediyoruz ve çok geçmeden siparişlerimiz geliyor.

Tabakta simit kebabı ve kuşbaşı var. Gaziantep’te köftelik ince bulgura simit deniyormuş. Simit kebabı bulgur ve çeşitli baharatlarla yapılan bir kıyma çeşidi. Kuşbaşı da çeşitli baharatlarla servis edilmişti. Yemekler vasat değildi, ancak Antep ’te yediklerimizin gerisinde kaldı bizim için. Heralde şube olduğu için. Özcan Abi, “Bu şubeye gideceğinize, Halil Usta’nın kardeşi Mehmet Usta’nın yerine gitseydiniz keşke” demişti. O da Halil Usta’nın yanından ayrılmış, kendini yerini açmış. Ancak Halil Usta burayla da bizzat ilgileniyormuş. Yemek sırasında tabağımızda bir kusur oldu. Sorgusuz sualsiz porsiyonumuz yenilendi. Ve küşlememiz geldi. Küşleme, Halil Usta’nın imza yemeği. Küşleme, hayvanın sırt kısmında bulunan yağsız ve sinirsiz et, çok az miktarda bulunurmuş. Gerçekten de çok lezzetli, lokum gibi. Doyamadık.

Hesap diğer yerlere oranla biraz yüksek geldi. Hesap sonrası kalkana kadar çay ikramı önemliydi bizim için.

Bu yemek için 72TL ödedik. Porsiyonlar yeteri kadar doyurucu.

Halil Usta Salata - Antep
Halil Usta Salata
Simit kebabı ve kuşbaşı - Antep
Simit kebabı ve kuşbaşı
Küşleme - Antep
Küşleme

Aşina Gaziantep Mutfağı

Halfeti gezimizden sonra Özcan Abi bizi kapısına kadar bıraktı, burası kendi tavsiyesiydi. Yerel tatları tatmak için en iyi noktalardan biriymiş. Bizim amacımız yuvalama yemekti.

Burası diğer yerler kadar yoğun olmasa da siparişimiz çok geç alındı ve çok geç önümüze geldi. Birer porsiyon yuvalama, birer adet de içli köfte söyledik. Üzerine bir porsiyon da kıymalı alinazik.

Yuvalamada umduğumu bulamadım. Yuvalama aşığı biri olarak çok daha iyisini bekliyordum. İçinde sadece iki üç parça et ve hamur vardı;hamur, çünkü kıyma oranı çok azdı. İçli köfteyi beğendik, içli köfteyi eşim sever, her içli köfteyi takdir etmez, o da beğendi. Alinazik ise altı yoğundu, tam sos haline gelmemiş, güzeldi. İmam Çağdaş’a göre daha az sarımsaklıydı. Kıyması ise çok büyülemedi, ama vasat da değildi. Denenebilir. Bütün bu gecikmelere rağmen hesap hemen geldi.

Bu yemek için 65TL ödedik. Porsiyonlar doyurucu.

Yuvalama - Antep
Yuvalama
İçli köfte - Antep
İçli köfte

Gaziantep Gezi Notları yazımıza göz atabilirsiniz.

(Visited 269 times, 1 visits today)